Arbetet med att ta fram ett platsvarumärke för Vilhelmina har helt och hållet finansierats med medel från Tillväxtverket. Processen startade hösten 2019 och har på olika sätt involverat över hundra personer
som fått dela sin bild av Vilhelmina.
Platsvarumärket har tagits fram för att ge Vilhelminabor en tydlig och enad röst utåt när vi berättar om vår plats, men också för att stärka känslan på insidan och påminna oss om fördelarna med platsen vi valt
att leva eller vara verksamma på. Resultatet ni ser här på sidan kommer från Vilhelminabors tankar, funderingar och syn på platsen.
Vill du läsa mer om platsvarumärket eller har du frågor som inte känns besvarade?
Läs vår FAQ för mer information eller kontakta oss på info@vilhelmina.se.
Vårt redskap som hjälper alla som vill kommunicera platsen Vilhelmina.
Vår logotyp, vårt märke och våra budskapsord som du kan märka ditt eget material med.
Vårt strategiska styrdokument
som beskriver platsen
Vilhelmina.